Kiedy warto wykonać audyt techniczny strony?
Działalności online są dziś nieodłącznym elementem sukcesu biznesowego. Wiele osób jednak bagatelizuje znaczenie technicznej strony swojej witryny. Czy audyt techniczny strony internetowej jest rzeczywiście konieczny? Odpowiedź na to pytanie może być kluczem do osiągnięcia wyższej wydajności, lepszej widoczności w wyszukiwarkach i zwiększenia zaufania użytkowników.
Audyt SEO – co oznacza?
Audyt SEO obejmuje analizę różnorodnych elementów witryny internetowej, których optymalizacja jest kluczowa dla osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Głównym celem tego procesu jest identyfikacja ewentualnych niedoskonałości na stronie oraz wskazanie rozwiązań, które pozwolą na skuteczny rozwój witryny. Wskazania do wykonania audytu technicznego strony
- Budowa strony internetowej/tworzenie nowej witryny – tworzenie nowej wersji strony internetowej to zdanie, które często powierza się agencjom SEO, np. SEM House. W zakresie ich działalności znajduje się nie tylko projektowanie i budowa witryny, ale również audyty i optymalizacje, a następnie pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach. Audyt techniczny ma także zastosowanie w przypadku prac nad nową wersją strony internetowej. Może przyczynić się do szybszej indeksacji witryny. W takiej sytuacji szczególną uwagę należy zwrócić na znaczniki meta, układ i kod strony, a także system linków wewnętrznych.
- Wprowadzanie znaczących zmian w witrynie – modyfikacje w serwisie internetowym wymagają przeprowadzenia audytu SEO, aby dokładnie ocenić, czy zmiany nie spowodują spadku widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Nowe elementy witryny, takie jak kategorie produktowe czy aplikacje internetowe, również wymagają optymalizacji, aby wszystkie podstrony miały odpowiednio skonfigurowane meta taki, dane strukturalne, linki wewnętrzne, a także były poprawnie umieszone w strukturze całego serwisu.
- Nagły spadek pozycji w SERPach – nagły spadek pozycji w wynikach wyszukiwania może spotkać nawet dobrze funkcjonującą witrynę internetową, i to z różnych powodów. Identyfikacja przyczyn takiego zjawiska może być trudna, dlatego w takiej sytuacji zaleca się przeprowadzenie audytu technicznego. Jego celem jest zlokalizowanie oraz rozwiązanie problemu odpowiedzialnego za spadek widoczności.
- Przed rozpoczęciem redesignu witryny – przejście na nowy szablon podczas redesignu strony często ma wpływ na różne aspekty techniczne serwisu, zwłaszcza na szybkość ładowania. W rezultacie mimo odświeżonego wyglądu witryny istnieje ryzyko, że zmiany te negatywnie wpłyną na jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Audyt SEO przeprowadzony przez specjalistów pozwoli na wdrożenie redesignu bez ryzyka utraty pozycji w wynikach wyszukiwania dla istotnych fraz kluczowych.
- Aktualizacja algorytmu Google – regularnie wprowadzane aktualizacje algorytmu wyszukiwania mogą spowodować, że dotychczasowe strategie SEO tracą na skuteczności, wymagając od właścicieli witryny podjęcia nowych kroków w celu utrzymania widoczności dla kluczowych fraz biznesowych. W takich sytuacjach zaleca się przeprowadzenie audytu technicznego, aby dokładnie zbadać, jakie czynniki doprowadziły do negatywnego wpływu aktualizacji algorytmu na witrynę.
Dlaczego warto wykonać audyt techniczny strony?
Analiza techniczna jest kluczowa dla zrozumienia, w jaki sposób różne wyszukiwarki interpretują i oceniają strukturę Twojej strony internetowej. O tej strategii opowiada Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House: „Profesjonalny raport dotyczący stanu domeny ujawnia najistotniejsze błędy techniczne, które mogą utrudnić osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Często nawet niewielkie modyfikacje mogą znacząco poprawić sytuację Twojej strony”.
Dzięki audytowi technicznemu:
- poznasz kondycję witryny,
- zidentyfikujesz niedoskonałości.
- poznasz swoje możliwości,
- opracujesz strategię,
- zwiększysz widoczność w wyszukiwarce Google,
- stworzysz lepsze doświadczenie dla użytkownika, który zostanie z Tobą na dłużej,
- rozwiniesz naturalny ruch na stronie,
- poprawisz możliwość konwersji.